dijous, 31 de maig del 2012

16è PREMI DE LITERATURA PROTAGONISTA JOVE


 

Avui alguns dels nostre alumnes de 3r i 4rt han anat al Palau Robert de Barcelona a l'acte de lliurament del 16è Premi de Literatura Protagonista Jove que organitza el Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil (ClijCAT). Han rebut un diploma com a jurats de les obres sel·leccionades, han escoltat alguns dels escriptors premiats i han compartit l'experiència amb altres instituts i biblioteques participants. Desprès ens han ofert un petit refrigeri als jardins del Palau Robert. Agraïm a tots i totes el haver participat i esperem que guardin un bon record.
Les obres guanyadores han estat:

CATEGORIA 13-14 ANYS
Cavall de guerra  de Michael Morpurgo. Ed. Estrella Polar

CATEGORIA 15-16 ANYS
La meva germana viu sobre la llar de foc. de Annabel Pitcher. La Galera.











Cavall de guerra  de Michael Morpurgo. Ed. Estrella Polar

Un gran llibre sobre l’amistat i la guerra que ha esdevingut un clàssic arreu del món.

Quan esclata la Primera Guerra Mundial, el Joey, un preciós cavall de granja, és venut a l’exèrcit i enviat al front. A través dels ulls de l’animal assistirem a la lluita per la supervivència i reviurem la seva amistat amb el jove Albert. El fort vincle entre tots dos demostrà que el poder de l’amistat és més fort que qualsevol guerra.

la meva germana viu sobre la llar de foc-annabel pitcher-9788424640859      La meva germana viu sobre la llar de foc. de Annabel Pitcher. La Galera.

En Jamie té deu anys, una germana gran, la Jasmine, una adolescent rebel, un pare que beu massa , una mare que va marxar de casa,un gat, en Roger, i una altra germana, la Rose. Però la Rose fa cinc anys que va morir i ara viu en un gerro, sobre la lleixa de la llar de foc. La seva família s'esquerda. Ara en Jamie veu una oportunitat en un concurs per a joves talents: podrà reconstruir el que s'ha trencat?

FRAGMENTS: «La meva germana Rose viu sobre la llar de foc. Bé, almenys una part d'ella.»

«Tornem a trobar-nos, Spiderman, em va dir. I jo li vaig respondre, A quanta gent has salvat avui, Noia M? Va fer com si comptés amb els dits de la mà. A nou-cents trenta-set, va dir mentre arronsava les espatlles. Avui ha sigut un dia tranquil.»










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada